Wat zijn marktanalyses?

Een marktanalyse geeft inzicht in de markt. Op basis van dat inzicht kunnen bedrijven (marketing)beslissingen nemen. De analyse kan duidelijk maken welke marktsegmenten er zijn en wat de behoeften binnen deze segmenten zijn. Lees verder »

Bron: graydon.nl

Hoe voer je een marktanalyse uit?

  • Marktgrootte. Hoe onderscheidt u zich van uw concurrenten? Hoeveel mogelijke klanten zijn er? ...
  • Doelmarkt. Op welke klantengroep(en) wilt u zich richten? Wat is hun profiel?
  • Marktaandeel. Hoe onderscheidt u zich van uw concurrenten? ...
  • SWOT-analyse. Wat zijn uw sterktes en zwaktes?
  • Lees verder »

Hoe maak je een goed marktonderzoek?

  • Identificeer je marktsegment. ...
  • Spreek met potentiële klanten. ...
  • Maak een eerste evaluatie van de marktomvang. ...
  • Bevestig het consumentenbelang voor je product of dienst. ...
  • Evalueer de financiële levensvatbaarheid van je project.
  • Lees verder »

Hoe omschrijf je de markt?

Een markt kan een plaats zijn waar kopers en verkopers fysiek aanwezig zijn (een weekmarkt, jaarmarkt of veemarkt), maar ook meer in abstracte zin, zoals de arbeidsmarkt (banen en vacatures), geldmarkt (krediet) of de markt waarin een bedrijf zich met een bepaald product of dienst begeeft. Lees verder »

Hoe beschrijf je de markt van een product?

  • PAIN: Behoeften van afnemers.
  • GAIN: The product/service met wat het oplevert.
  • Geografisch gebied: Holland, Europa, de wereld.
  • Target group(s): voor wie het product is bedoeld.
  • Lees verder »
Gerelateerd aan Wat zijn marktanalyses?