Hoe bepaal je je positie in de markt?
Marktpositie bepalen De marktpositie is de plaats die je als bedrijf inneemt in de markt. Jouw marktpositie wordt mede bepaald en beïnvloed door trends en ontwikkelingen in de markt, behoeften van jouw (potentiële) klanten en natuurlijk de concurrentie. Door innovaties komen er nieuwe mogelijkheden en klantbehoeften. Lees verder »
Hoe bepaal je de positionering?
De positionering van een bedrijf bepaal je door onderzoek te doen naar de marketing uitingen en het gedrag van een bedrijf en de concurrentie. Deze informatie organiseer je vervolgens voor alle bedrijven op dezelfde manier voordat je er conclusies aan verbindt op het gebied van positionering. Lees verder »
Hoe positioneer je een product?
(1) De eerste stap voor een goede positionering is het in kaart brengen van de concurrentie. (2) Wanneer dit duidelijk is moet je de (gewenste) doelgroep bepalen en duidelijk maken. (3) Daarna is het zaak dat je uitwerkt op welk inzicht je product / propositie is gebaseerd. Lees verder »
Welke positionering strategie zijn er?
- Informationele positionering.
- Transformationele positionering.
- Tweezijdige positionering.
- Uitvoeringspositionering.
- Lees verder »