Hoe wordt een autoruit gemaakt?

De meeste voorruiten worden gevormd door twee glaslagen met tussenin een laag polyvinylbutyral (PVB). Dit wordt ook wel gelaagd glas genoemd. Er wordt druk en warmte uitgeoefend, waardoor de buitenste glasplaten chemisch en mechanisch aan de binnenste plastic laag worden gehecht. Lees verder »

Hoe maken ze autoruiten?

De meeste voorruiten worden gevormd door twee glaslagen met tussenin een laag polyvinylbutyral (PVB). Dit wordt ook wel gelaagd glas genoemd. Er wordt druk en warmte uitgeoefend, waardoor de buitenste glasplaten chemisch en mechanisch aan de binnenste plastic laag worden gehecht. Lees verder »

Hoe worden autoruiten gemaakt?

Autoglas lamineren Het lamineren is het proces waarbij twee glasplaten aan elkaar worden gelijmd met een laag kunststof ertussen. Dit proces vindt plaats in een speciale oven, een autoclaaf, waar hitte en druk worden gebruikt om één geheel te vormen dat scheurbestendig is. Lees verder »

Hoe wordt een autoruit gerepareerd?

Eerst wordt de ruit rondom de beschadiging goed schoongemaakt. Daarna wordt er onder hoge druk heldere kunsthars in het sterretje aangebracht. Deze vult het sterretje volledig op en daarna wordt door middel van UV-licht deze hars uitgehard. Na het uitharden krijgt de autoruit zijn originele sterkte weer volledig terug. Lees verder »

Is glassex goed voor autoruiten?

Glassex Spray Glas & multi gebruik je voor het schoonmaken van autoruiten, spiegels, glazen tafels, tegels, chroom, aanrechten, geschilderd houtwerk en kunststof. Lees verder »

Gerelateerd aan Hoe wordt een autoruit gemaakt?