Waarom een klachtenprocedure?

Waarom een klachtenprocedure? Met een klachtenprocedure biedt u uw werknemers een formele mogelijkheid om een onbevredigende situatie te bespreken. Op die manier krijgt u als werkgever de kans eventuele misverstanden weg te nemen en draagt u bij aan een rechtvaardige behandeling van de klacht. Lees verder »

Waarom is een klachtenprocedure belangrijk?

Klachten van klanten zijn belangrijk. Er is geen betere manier om rechtstreekse feedback van klanten te krijgen en je product of dienst te verbeteren. De manier waarop je een klacht afhandelt, maakt echter het verschil tussen het behouden of verliezen van een klant. Lees verder »

Is een klachtenprocedure verplicht?

De Arbo- wetgeving verplicht niet tot een klachtenregeling. Wel impliceert de wet dat klachten over seksuele intimidatie, agressie en geweld, goed moeten worden opgevangen, goed moeten worden behandeld en afgehandeld. Een werknemer moet problemen vertrouwelijk kunnen melden. Lees verder »

Wat is een Klachtenprotocol?

Een klachtenregeling is een document, waarin vermeld staat op welke wijze er met een klacht wordt omgegaan en hoe dit wordt verwerkt. Het ligt eraan in welke branche je werkt of een klachtenregeling verplicht is of niet. Als je een zorgverlener bent, dan is dit verplicht (zie artikel over wkkgz). Lees verder »

Bron: bloomsite.nl
Gerelateerd aan Waarom een klachtenprocedure?