Waarom kan ik niet terugboeken bij Rabo?
Wij kunnen het geld niet voor je terughalen. Maak bijvoorbeeld een betaalverzoek aan om het bedrag terug te krijgen. Maak je elke week of maand automatisch een bedrag over naar een bepaald rekeningnummer en is dit bedrag te hoog of juist te laag? Pas dan je periodieke overboeking aan. Lees verder »
Waarom kan ik geen incasso terugboeken?
Ben je het niet eens met een afschrijving van een SEPA-incasso Algemeen? Deze kun je binnen 8 weken na afschrijving laten terugboeken. Een SEPA-incasso Bedrijven kun je niet terugboeken. Deze kun je alleen vooraf weigeren of op de dag dat de incasso van je rekening wordt afgeschreven. Lees verder »
Kan ik een betaling terugdraaien bij de Rabobank?
Heb je te veel geld overgemaakt via een overboeking, een spoedbetaling of iDEAL? Neem dan zelf contact op met de persoon of het bedrijf achter het rekeningnummer. Wij kunnen het geld namelijk niet voor je terughalen. Lees verder »
Kan je een overgemaakt bedrag terugboeken?
Een betaling kan alleen direct teruggedraaid worden als het een automatische incasso gaat. Dit kan eenvoudig via je bankieren app tot acht weken na de datum van de afboeking. Als u zelf geld naar een verkeerd rekeningnummer stort (losse overboeking) is het helaas niet vanzelfsprekend om het geldbedrag terug te krijgen. Lees verder »
Hoe boek ik een bedrag terug bij de Rabobank?
- Inloggen. Log in in internetbankieren.
- Ga naar 'Overzicht'
- Ga naar 'Betalen en ontvangen'
- Kies 'Transacties'
- Selecteer de 3 puntjes naast de incasso die je wilt terugboeken.
- Kies 'Terugboeken' Let op: een terugboeking kun je niet meer ongedaan maken.
- Lees verder »