Waarom wordt de pincode op mijn kaart onjuist weergegeven?

Als de kaartlezer de melding 'FOUTE PIN' weergeeft, betekent dit dat de pincode voor de kaart onjuist is ingevoerd . U hebt in totaal drie pogingen om uw pincode correct in te voeren. Nadat u de melding 'FOUTE PIN' hebt ontvangen, hebt u nog twee pogingen voordat de pincode is geblokkeerd voor gebruik met de kaartlezer. Lees verder »

Waarom wordt mijn kaart geweigerd?

Wanneer je kaart wordt geweigerd of geblokkeerd door een betaalterminal of geldautomaat, is dat meestal om een van de volgende redenen: De chip of de magneetstrip van je kaart werkt niet meer. Je hebt 3 keer de verkeerde pincode ingevoerd. Er staat niet genoeg geld op je kaart. Lees verder »

Bron: www.bpost.be

Hoe kan ik mijn PIN-code voor mijn identiteitskaart deblokkeren?

Indien je 3x na elkaar de foutieve PIN code ingeeft van de identiteitskaart, dan is deze geblokkeerd, je kan deze terug heractiveren door middel van de PUK code. Heb je het document nog met de codes is er geen enkel probleem, kom met je identiteitskaart en de codes naar de dienst burgerzaken. Lees verder »

Hoe vaak mag je een verkeerde pincode intoetsen?

Heb je drie keer de verkeerde pincode ingetoetst op de e. dentifier? Dan is de chip op je betaalpas geblokkeerd. Ga in dit geval naar een geldautomaat. Lees verder »

Gerelateerd aan Waarom wordt de pincode op mijn kaart onjuist weergegeven?