Wat is de betekenis van imago?
Imago staat voor de uitstraling of reputatie die een persoon, bedrijf, organisatie of andere groep heeft. Dit kan een gevolg zijn van werkelijke activiteiten, of van bewuste marketing om de beeldvorming te beïnvloeden. Lees verder »
Welke Imagos zijn er?
- Prijsimago, bijvoorbeeld: Dit is een dure of juist een goedkope winkel.
- Kwaliteitsimago, bijvoorbeeld: Hier is de waar zeer solide, of juist: Hier kun je terecht voor wegwerpartikelen.
- Service-imago, bijvoorbeeld: Dit raadslid belt je later nog eens op om te horen of je klacht behandeld is.
- Lees verder »
Hoe ontstaat een imago?
De identiteit van een organisatie geeft weer hoe een organisatie daadwerkelijk is. Het imago is daarbij de afstraling van de identiteit van een organisatie. Het imago wordt dus bepaald door de manier waarop een organisatie of bedrijf wordt waargenomen door externe groepen, zoals huidige en potentiële klanten. Lees verder »
Wat is het imago van een winkel?
Het imago is het beeld van het merk dat betrokkenen daadwerkelijk van een merk of onderneming hebben. In de praktijk geeft het imago aan hoe stakeholders en betrokkenen tegen een merk en de diensten en producten aankijken. Het is als het ware een aanhangsel van de merkidentiteit maar zeker niet altijd hetzelfde. Lees verder »