Wat is imago voorbeeld?
Imago draait om de perceptie die een doelgroep heeft over een bepaald bedrijf. Een voorbeeld: bij een grote groep consumenten staat Apple bekend als Moden en Hip. Een ander deel van de markt heeft juist de voorkeur voor android smartphones en denkt anders over Apple. Lees verder »
Wat valt onder imago?
Imago staat voor de uitstraling of reputatie die een persoon, bedrijf, organisatie of andere groep heeft. Dit kan een gevolg zijn van werkelijke activiteiten, of van bewuste marketing om de beeldvorming te beïnvloeden. Lees verder »
Wat is een imago van een persoon?
Imago is de beeldvorming die een persoon of organisatie oproept; vooral als dat als totaalbeeld een brede weerslag krijgt bij het publiek, bij een doelgroep of bij relaties. Imago is Latijn voor beeld; tegenwoordig wordt ook vaak het Engelse image gebruikt. Lees verder »
Wat is het verschil tussen imago en identiteit?
IDENTITEIT: bepaalt hoe en wat een organisatie werkelijk is. IMAGO: is hoe mensen dénken over een organisatie en waar die voor staat. Lees verder »
Hoe maak je een imago onderzoek?
Binnen een imago onderzoek wordt gekeken naar het huidige imago van de organisatie; hoe ziet men de organisatie? Wat zijn de waardes die een organisatie uitdraagt? Daarnaast wordt gekeken naar het imago wat het bedrijf wil uitdragen; het gewenste imago van de onderneming. Waar staat een onderneming voor? Lees verder »