Wat is een Arbeidsmarktcommunicatieplan?

Een arbeidsmarktcommunicatieplan is een plan waarin wordt beschreven vanuit welke motieven, wensen, achtergronden en problemen een organisatie (of organisatieonderdeel) opzettelijk tracht bepaalde arbeidsmarktdoelgroepen te beïnvloeden wat betreft kennis, houding en/of gedrag. Lees verder »

Wat staat er in een Arbeidsmarktcommunicatieplan?

Een arbeidsmarktcommunicatieplan is de fundering van alle recruitment- en arbeidsmarktcommunicatie activiteiten die je organisatie uitvoert. Onder deze activiteiten vallen communicatie uitingen als: campagnes, schrijfstijl, evenementen, de aanpak van recruitment, ect. Lees verder »

Waarom een Arbeidsmarktcommunicatieplan?

Een arbeidsmarktcommunicatieplan helpt om budget los te krijgen. Bij het toewijzen van budgetten maak je meer kans met een goed onderbouwd plan op basis van een uitgesproken visie, ook op langere termijn. Door een solide toetsingskader te creëren, is het een fluitje van een cent om de ROI te bepalen. Lees verder »

Wat betekent arbeidsmarktcommunicatie?

Definitie van arbeidsmarktcommunicatie Structureel communiceren naar de interne en externe arbeidsmarktdoelgroepen en hun beïnvloeders met als doel het werven van nieuwe medewerkers, het positief beïnvloeden van het werkgeversmerk en/of het contact onderhouden met huidige, potentiële en oud-medewerkers. Lees verder »

Gerelateerd aan Wat is een Arbeidsmarktcommunicatieplan?