Wat is een klachtenbehandeling?

Wettelijk verplichte procedure voor een regeling van de behandeling van klachten van patiënten – of in bepaalde gevallen hun naasten – die een klacht hebben over de aan hen geleverde zorg of bejegening. De klachtenbehandeling resulteert in een oordeel over de gegrondheid van de klacht. Lees verder »

Hoe een klacht te behandelen?

  • Laat de klager uitrazen. Onderbreek niet, kijk niet boos en veroordeel niet, hoe onterecht en beledigend een klacht soms ook is. ...
  • Zeg sorry. ...
  • Stel zinvolle vragen. ...
  • Wees eerlijk. ...
  • Toon empathie. ...
  • Stuur klagers niet door. ...
  • Bundel de krachten. ...
  • Blijf rustig.
  • Lees verder »

Wat betekent klachten afhandelen?

Klachten op de juiste manier afhandelen is service, en service betekent klanten maken en klanten houden. Op een goede manier een klacht verwerken is een “kans voor ieder bedrijf” om extra tevreden klanten te krijgen. Lees verder »

Bron: xl10.nl
Gerelateerd aan Wat is een klachtenbehandeling?