Wat is een marktgerichte organisatie?

Een marktgerichte organisatie heeft een breder blikveld dan een klantgerichte organisatie. Een marktgerichte organisatie betrekt zowel huidige als potentiële afnemers, distributiemogelijkheden, ontwikkelingen in de bedrijfstak, stakeholders, de macro omgeving en haar eigen organisatie in het blikveld. Lees verder »

Wat is marktgericht bedrijf?

Een marktgerichte organisatie heeft een breder blikveld dan een klantgerichte organisatie. Een marktgerichte organisatie betrekt zowel huidige als potentiële afnemers, distributiemogelijkheden, ontwikkelingen in de bedrijfstak, stakeholders, de macro omgeving en haar eigen organisatie in het blikveld. Lees verder »

Wat is een marktgerichte benadering?

Marktgerichtheid is de mate waarin een organisatie het marketingconcept heeft geimplementeerd, wat blijkt uit normen en waarden die het belang van het leveren van klantwaarde vooropstellen en het systematisch gebruik van actuele informatie over klantengroepen en concurrenten in beslissingen. Lees verder »

Wat is het verschil tussen markt en klantgericht?

Marktgerichtheid is de mate waarin je klantgericht-, concurrentiegericht- en vanuit de gehele organisatie bekeken denkt en handelt. Marktgerichtheid is de mate waarin je je inleeft in de behoefte van (potentiële) klanten. Daarbij komt het ook aan op de vertaalslag die je naar je eigen producten of diensten maakt. Lees verder »

Waarom is marktgerichtheid belangrijk?

Bedrijven die marktgerichter zijn halen betere (financiële) prestaties. Deze organisaties hebben in de regel een hogere omzetgroei, hogere winstpercentages, hogere productiviteit, hogere klanttevredenheid, meer succes met nieuwe producten en een betere return on investment (ROI) dan minder marktgerichte organisaties. Lees verder »

Gerelateerd aan Wat is een marktgerichte organisatie?