Wat is een purchasing manager?
De manager Inkoop geeft leiding aan een groep werknemers die werkzaam zijn in de Inkoop. Deze mensen werken allemaal voor een afdeling van het bedrijf die de inkoop waarneemt en onderhoudt. De manager Inkoop zorgt ervoor dat de mensen die onder hem/haar werken goed begeleid worden en stuurt ze aan in hun werk. Lees verder »
Wat is een Purchasing Officer?
Degene die zich hier meer bezighoudt is de procurement manager of de inkoopmanager. Als procurement of inkoopmanager ben je verantwoordelijk voor de aankopen en zorg je dat je bedrijf op elk moment de juiste goederen en diensten tot zijn beschikking heeft. Lees verder »
Wat is het verschil tussen procurement en inkoop?
Inkoop is een deelproces van procurement en heeft betrekking op de transactiefase van het procurementproces. De inkoopfase omvat de aankoop van goederen of diensten, inkooporders, facturering, verzendmeldingen, ontvangst en betaling van goedere. Lees verder »
Wat is business procurement?
Procurement wordt gedefinieerd als: activiteiten gericht op het beheersen en sturen van de inkomende goederenstroom tot aan het moment dat de goederen in productie worden genomen. Procurement is een ruimer begrip dan purchasing en omvat tevens materiaalbehoefteplanning, voorraadbeheer en transport. Lees verder »