Wat is een verandering in het ITIL-proces?
Volgens ITIL is een wijziging " de toevoeging, wijziging of verwijdering van een geautoriseerde, geplande of ondersteunde service of servicecomponent die effect kan hebben op IT-services ". Meestal is een wijziging een gebeurtenis die is goedgekeurd door de wijzigingsautoriteit, die wordt geëvalueerd en geïmplementeerd met minimale risico's, . Lees verder »
Hoe definieert ITIL een wijziging?
Een wijziging is het toevoegen, wijzigen of verwijderen van iets dat een direct of indirect effect op services kan hebben . Wijzigingsbeheerpraktijken zijn ontworpen om incidenten te verminderen en te voldoen aan wettelijke normen. De praktijken zorgen voor een efficiënte en snelle afhandeling van wijzigingen in IT-infrastructuur en code. Lees verder »
Wat is een normale wijziging in ITIL?
Normale wijzigingen zijn wijzigingen die een volledig beoordelings-, autorisatie- en planningsproces vereisen vanwege hun potentiële impact op IT-services . Normale wijzigingen omvatten significante wijzigingen in IT-services of infrastructuur, waarbij de reikwijdte of impact grondig onderzoek vereist. Lees verder »