Welke klantgegevens zijn belangrijk?

Een goede basis hiervoor zijn de volgende klantgegevens: Contactinformatie: naam, emailadres, telefoonnummer, enzovoorts. Aankoopgegevens: welke product of dienst werd gekocht, op welk tijdstip en met welke betalingsmethode? Demografische informatie: geboortedatum, woonplaats, interesses, enzovoorts. Lees verder »

Welke gegevens heb je nodig van een klant?

  • Klantennaam.
  • NAWTE-gegevens (naam, adres, website, telefoonnummer, e-mail)
  • Gewenste vorm van contact.
  • De herkomst van de lead (hoe is de lead in contact gekomen met je organisatie?)
  • Lees verder »

Welke klantgegevens verzamelen?

  • Identiteitsgegevens. De meest elementaire informatie die een persoon identificeert. ...
  • Beschrijvende gegevens. Als je jouw klanten begrijpt, betekent dit dat je verder gaat dan hun naam, leeftijd en e-mailadres. ...
  • Gedragsgegevens. ...
  • Kwalitatieve gegevens.
  • Lees verder »
Bron: sgnm.nl

Wat is klantgegevens?

Bijvoorbeeld directe informatie zoals het telefoonnummer, de geboortedatum of het e-mailadres van uw klant. Maar ook gegevens met indirecte informatie over een persoon, zoals de maatschappelijke status van uw klant. Er bestaan bijzondere persoonsgegevens en strafrechtelijke persoonsgegevens. Lees verder »

Hoe maak je een klant analyse?

  • Je gaat net starten en wilt je doelgroep leren kennen.
  • Je wilt weten waarom klanten minder vaak bij jou kopen.
  • Je wilt je productaanbod verscherpen of uitbreiden.
  • Je wilt weten of klanten tevreden zijn over je dienst of product.
  • Je wilt weten hoe je klanten naar je bedrijf kijken.
  • Lees verder »
Bron: www.kvk.nl
Gerelateerd aan Welke klantgegevens zijn belangrijk?