Hoe kan ik klacht indienen bij de bank?
De Nationale behandelt geen klachten over financiële diensten. U kunt hiervoor terecht bij het Kifid. Wanneer u als consument een klacht heeft over een financieel product of een financiële dienst, kunt u deze indienen bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening, kortweg Kifid. Lees verder »
Hoe officiele klacht indienen?
- een e-mail sturen;
- bellen naar 1400;
- een brief sturen naar: Informatie Rijksoverheid, Postbus 20002, 2500 EA Den Haag.
- Lees verder »
Wat zijn de kosten van de geschillencommissie?
De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Algemeen bedragen: € 52,50. Voor dit bedrag wordt zonodig ook een deskundigenrapport opgemaakt. U krijgt het volledige klachtengeld terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees verder »
Is Kifid gratis?
Brengt Kifid kosten in rekening? Als consument kunt u uw klacht gratis indienen en de behandeling van uw klacht door de Geschillencommissie van Kifid is gratis. Wanneer u tegen een uitspraak van de Geschillencommissie in beroep gaat, betaalt u voor de klachtbehandeling bij de Commissie van Beroep 500 euro. Lees verder »