Wat wordt bedoeld met aftersales?

Het begrip aftersales houdt in dat je als bedrijf na de verkoop opnieuw contact opneemt met de klant. Lees verder »

Wat valt er onder aftersales?

Aftersales is het contact opnemen met een klant nadat hij een product of dienst bij je heeft gekocht. Bij B2C verkoop gebeurt aftersales vaak alleen bij duurdere aankopen, maar vooral bij B2B verkoop is het een erg belangrijk onderdeel van het klantcontact. Lees verder »

Bron: blisss.nl

Hoe doe je after sales?

  • Klantenservice. Je belt of mailt om te vragen of het product of de dienst bevalt. ...
  • Upselling. Je probeert een ander (duurder) product aan de klant te verkopen. ...
  • Cross selling. Je probeert de klant ook andere producten of diensten te verkopen. ...
  • Deep selling.
  • Lees verder »
Bron: imu.nl

Waarom aftersales belangrijk is?

After sales heeft een positief effect op de klanttevredenheid en –loyaliteit. Je investeert dus in het behoud van je huidige klantenbestand. Bovendien vergroot je de kans dat tevreden klanten aanbevelingen doen bij potentiële klanten! Op deze manier zet je meer om met relatief weinig inspanningen. Lees verder »

Gerelateerd aan Wat wordt bedoeld met aftersales?