Wie kan naar het Kifid?
Toegankelijk. Kifid is het deskundige en toegankelijke klachtenloket voor mensen met een klacht over een financieel product of dienst van de bank, verzekeraar of andere financiële dienstverlener. Mensen met een klacht over hun kredietregistratie bij BKR kunnen ook bij Kifid terecht. Lees verder »
Wie zijn aangesloten bij het Kifid?
De leden van de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) en van het Verbond van Verzekeraars zijn automatisch bindend aangesloten bij Kifid. Ook financiële dienstverleners die de Gedragscode Alternatieve Financiering of de Gedragscode Erkend Financieringsadvies MKB hebben ondertekend zijn bindend aangesloten bij Kifid. Lees verder »
Hoe lang duurt Kifid procedure?
Bij het oplossen van de klacht door bemiddeling verloopt de behandeling sneller dan wanneer de Geschillencommissie uitspraak doet. Over het algemeen komt Kifid binnen 90 dagen na de zittingsdatum tot een uitspraak. Is er geen zitting, dan wordt gerekend vanaf de datum waarop het klachtdossier bij Kifid compleet is. Lees verder »
Hoe werkt het Kifid?
Hoe werkt het Kifid Het Kifid neemt contact met je op om je klacht te bespreken. Daarnaast neemt het Kifid contact op met de financiële dienstverlener. Zo wordt alle informatie verzameld. Daarna besluit het Kifid hoe de klacht wordt behandeld. Lees verder »