Hoe schrijf ik een ontslag mail?

Voorbeelden van ontslag mails Dit betekent dat mijn laatste werkdag [datum] zal zijn. De reden van mijn vertrek is dat ik een nieuwe baan heb gevonden met andere uitdagingen. Ik heb veel geleerd tijdens mijn tijd in dit bedrijf en wil u bedanken voor alle kansen. Ik ontvang graag een ontvangstbevestiging van deze mail. Lees verder »

Hoe schrijf je een nette ontslag mail?

  • Adresgegevens van het bedrijf.
  • De wettelijke duur van je opzegtermijn.
  • Mededeling dat je het contract opzegt en per welke datum je dat doet.
  • Je naam (met voorletters) en adresgegevens.
  • Een correcte ondertekening (plaats, datum, naam en handtekening)
  • Lees verder »
Bron: www.cnv.nl

Wat moet in een ontslag mail?

Om je ontslagbrief geldig te laten zijn (rechtsgeldig) in Nederland, moeten de volgende zaken in je ontslagbrief vermeld staan. De naam van het bedrijf waarbij je ontslag neemt. De adresgegevens van het bedrijf waar je werkt. De datum van he versturen van de ontslagbrief. Lees verder »

Kan je ontslag indienen per mail?

Een ontslagbrief hoeft niet per aangetekende post verstuurd te worden, een ontslagbrief in de vorm van een e-mail is ook rechtsgeldig. Houd er wel rekening mee dat je lastig kunt bewijzen dat je werkgever dit e-mailbericht ook daadwerkelijk ontvangen heeft. Lees verder »

Bron: ontslag.nl

Hoe schriftelijk ontslag indienen?

Geef uw ontslag schriftelijk door aan uw werkgever via een e-mail of ontslagbrief. Gebruik hiervoor onze voorbeeldbrief ontslag nemen. Noem hierin de datum van opzegging en de datum waarop u uit dienst wilt. Vraag om een bewijs van ontvangst als u ontslag neemt. Lees verder »

Gerelateerd aan Hoe schrijf ik een ontslag mail?