Waarom groeistrategie?
Bedrijven die op geen enkele manier groei nastreven, komen vaak op een moment waarop ze niet meer bestand blijken tegen de concurrentie. Kies voor een groeistrategie waarmee je bedrijf op de juiste snelheid kan groeien, zonder al te grote risico's. Lees verder »
Waarom groeistrategie van Ansoff?
Groeistrategieën van Ansoff Denk hierbij aan de koppeling tussen product of portfolio en concurrentie of markt. Dankzij de groeimatrix van Ansoff kan er door de ondernemer optimaal worden nagedacht over de kansen voor een onderneming en op basis hiervan een groeimodel worden ontwikkeld. Lees verder »
Waarom marktpenetratie?
Het doel achter marktpenetratie is dus meer producten afzetten onder je huidige doelgroep binnen je huidige markt. Hiermee positioneer jij je bedrijf als een autoriteit binnen de marktomgeving. Hoe meer producten jij verkoopt, hoe steviger jouw positie. En dat werkt overtuigend voor twijfelende klanten. Lees verder »