Welke zijn de groeistrategieën?
- Marktpenetratie. Dit houdt in dat meer van dezelfde producten of diensten worden afgezet op reeds bediende markten. ...
- Marktontwikkeling: Meer van dezelfde producten of diensten worden afgezet maar op nog niet eerder bediende markten. ...
- Productontwikkeling. ...
- Diversificatie.
- Lees verder »
Welke vier groeistrategieën onderscheidt Ansoff?
Groeistrategie: Ansoff matrix De groeistrategie matrix, die in 1957 werd ontwikkeld door de uit Rusland afkomstige Amerikaanse econoom Igor Ansoff, omvat 4 groeistrategieën: Marktpenetratie, Productontwikkeling, Marktontwikkeling en Diversificati. Lees verder »
Wat is een groei strategie?
Wat is een groeistrategie? Met een groeistrategie bepaal je tot in detail hoe jij ervoor wilt zorgen dat je jouw doelen gaat verwezenlijken. Het is slim om dit direct te bepalen als je start met je onderneming, zodat je hier altijd op kunt teruggrijpen als je beslissingen moet nemen voor jouw bedrijf. Lees verder »
Waarom een groeistrategie?
Waarom een groeistrategie? Groeien zonder strategie kan een risico zijn. Je doet investeringen, breidt de voorraden uit en neemt nieuwe medewerkers aan. Lees verder »
Hoe gebruik je het Ansoff model?
Bij het model van Ansoff spreek je van marktpenetratie wanneer het bedrijf in een bestaande markt, een bestaand product gaat verkopen. Je gaat meer verkopen van het huidige assortiment. Dit kan door klanten van concurrenten binnen te halen of door er voor te zorgen dat bestaande klanten meer kopen. Lees verder »